نکات مهم در برگزاری مراسم عروسی

عروسی به معنای پیوند دو نفر برای شروع زندگی زناشویی است و بهتر است که آن را خاطره انگیز تر کنیم و خاطره ای زیبا از عروسی داشته باشیم. علاوه برعکس و فیلم عروسی، کارت عروسی است که یک خاطره ای زیبا به حساب می آید و می توان کارت عروسی را به عنوان یک یادگاری شیرین در آلبوم عروسیتان  در کنار دیگر عکس هایتان  نگهداری کنید.

نحوه دعوت به عروسی در قدیم و زمان حال

**در قدیم به این صورت بود که داماد همراه پدرش مهمانان را دعوت میکرد و حضور داماد برای دعوت از مهمانان یک رسم بوده است که در گذر زمان این رسم کامل محو شده است و دیگر اثری از آن وجود ندارد. البته نوع دیگری نیز از دعوت برای عروسی در قدیم وجود داشت که جارچی در خیابان و کوچه های شهر به راه می ‌افتاد و همه را از مراسم عروسی با خبر می کرد.

به مرور زمان از کسانی که سواد نوشتن داشتند میخواستند که بر روی کاغذ خبر مراسم عروسی و محل برگزاری را با خط خوش بنویسند و آن را به دست مهمانان می رساندند و همراه کاغذ دعوت یک گل نیز به آن می‌چسباندند. اما در زمان حال در مدت زمان کوتاه کاغذ هایی که در قدیم برای دعوت مهمانان به عروسی استفاده میشد زیباتر شد، و با پدید آمدن تکنولوژی کارت دعوت های عروسی نیز به روز شد و کارت دعوت عروسی با طرح و مدل های بسیار زیبا و متفاوتی به وجود آمد **

جشن عروسی معمولا با مقدماتی همراه است که از ماه های قبل در حال تدارک آن هستید. انتخاب و سفارش کارت عروسی که یکی از هیجان انگیز ترین کارهای قبل عروسی است یکی از همین کارهایی است که باید وقت کافی اختصاص دهید. انتخاب کارت عروسی و زیبایی آن برای عروس و داماد اهمیت زیادی دارد .

مدل کارت عروسی

برای انتخاب مدل و کارت عروسی باید به خوبی فکر کنید و بدانید که به چه چیزهایی علاقه مند هستید . سبک موردعلاقه تان را در بین کارت های عروسی پیدا کنید. شما می‌توانید با طراحی یک کارت عروسی خاص و منحصر به فرد از مهمانانتان دعوت کنید که در جشن شما حضور داشته باشند . در بعضی مدل های کارت عروسی دیزاین های مختلفی وجود دارد که می‌توانید براساس سلیقه فردی، آن را انتخاب کنید .

متن کارت عروسی

 بعد از ظاهر کارت، متن کارت عروسی اهمیت دارد .متن کارت عروسی و انتخاب متنی زیبا برای کارت دعوت جشن عروسی مهم ترین ایده برای دلپذیر شدن دعوت مهمانان است .انتخاب متن زیبا برای کارت عروسی آن را در ذهن مهمانان شما خاطره انگیز می‌کند. متن های کارت عروسی از اشعار کهن فارسی یا متن های عاشقانه شامل می‌شود که بسته به نوع مراسم و سلیقه شما انتخاب می‌شود .بسیاری از عروس و داماد ها علاقه چندانی به استفاده از یک متن تکراری در کارت شان ندارند . بعضی از عروس و دامادهای خوش ذوق خودشان شعر می‌نویسند و یا بهترین متن را خلق می‌کنند .

*یک نمونه متن زیبا برای کارت دعوت عروسی:

خانه ای می سازیم در بلندای بهار

بر درخت احساس روی گلبرگ گل نسترن

که از آن عشق خدا می‌روید

ما از احساس گل سرخ مدد می‌گیریم

و دل کوچکمان خشنود ز دیدار شما می‌گردد

بعد از انتخاب متن و ظاهر کارت تعداد کارت را مشخص باید کرد و برای مشخص کردن تعداد کارت عروسی باید تعداد خانواده هایی که برای جشن عروسی دعوت می‌کنید مشخص کنید. در کارت عروسی علاوه بر متن کارت، نام و نام خانوادگی، تاریخ برگزاری جشن عروسی، آدرس محل برگزاری جشن هم نوشته می‌شود. بعد ازتمامی این کارها وبا آماده شدن کارت دعوت عروسی نوبت به دعوت مهمانان می رسد، در چنین شرایطی معمولا باید کارت را حضورا تحویل مهمانان دهید یا از طریق یکی از نزدیکان، این کار را انجام دهید . مهم ترین نکته در دعوت مهمانان، نوشتن نام افرادی است که با آن کارت به جشن عروسی دعوت شده اند.

کارت عروسی دیجیتال

دنیای فعلی ما، دنیای تکنولوژی است و همه ما روز به روز تلاش می‌کنیم تا با استفاده از ابزارهای الکترونیکی و نرم افزارها زندگیمان را راحت تر کنیم. کارت عروسی دیجیتال یک نوع به روز شده از همان کارت عروسی های چاپی است که عموما به صورت کلیپ و یا عکس درست می‌شوند تا عروس و داماد بتوانند آن را در فضای مجازی برای مهمانان خود به اشتراک بگذارند تا مهمانان را بتوانند به راحتی به مراسم جشن دعوت کنند .

آهنگ مراسم عروسی

آهنگ های عروسی از مهم ترین بخش های آن به شمار می روند و می توانند شور و هیجان یک مراسم خوب را چند برابر کنند. یافتن بهترین آهنگ های مناسب مراسم عروسی کار چندان ساده ای نیست. سایت بیپ موزیک با جمع آوری گلچینی از برترین های آهنگ مراسم عروسی کار شما را ساده تر کرده است. در این مطلب انواع آهنگ های جدید و قدیمی مناسب برای مراسم خود را خواهید یافت.

دیدگاه خود را بگذارید