تاریخچه آهنگ تولدت مبارک

اگر یک آهنگ در جهان وجود داشته باشد که همه آن را بلد باشند، آهنگ تولدت مبارک است (بله، این عنوان واقعی یک آهنگ است.) این آهنگ نه تنها در مهمانی های تولد کودکان بی شماری خوانده شده است، بلکه به صورت یک مشوق در برخی از جنگ های سخت استفاده می شد. طبق افسانه ها، من از لفظ افسانه استفاده می کنم  زیرا تردید هایی در ریشه اصلی آهنگ وجود دارد، آهنگ Happy Birthday To You توسط خواهران پتی و میلدرد هیل از لوئیزویل، کنتاکی در سال 1893 نوشته شده است.

پتی و میلدرد در کودکستان های آزمایشی لوئیزویل کار می کردند. ملودی آهنگ توسط میلدرد نوشته شده و متن آن را پتی نوشت. هدف آنها ایجاد یک آهنگ ساده برای یادگیری مهد کودک ها بود و باید بگویم که یک موفقیت تکان دهنده بود. این آهنگ در اصل با عنوان Happy Birthday to You نبود. این آهنگ در ابتدا صبح بخیر به همه بود. هدف اصلی این آواز این بود که معلم صبح این ترانه را برای دانش آموزان خود بخواند. در دهه های 1920 و 1930 آهنگ تولدت مبارک در همه جا ظاهر می شود.

این آهنگ در یک کتاب آواز سال 1912 توسط یک سازنده پیانو منتشر شد ، سپس توسط The Golden Book of آهنگ های مورد علاقه Hall and McCreary Company در سال 1915 و سپس در Robert H. Coleman’s Harvest Hymns در 1924 منتشر شد.

 

آهنگ جشن تولد

آهنگ جشن تولد

اولین آهنگ تولدت مبارک در ایران

از همه این ها گذشته در ایران نیز یک آهنگ تولدت مبارک معروف وجود دارد که شاید برایتان جالب باشد ولی این آهنگ برای سالگرد تولد ماشین پیکان ساخته شده!! در سال 1349 ، آهنگساز معروف انوشیروان روحانی این آهنگ زیبا را با شعری از پرویز خطیبی به این مناسبت ساخت. در گذر زمان به خاطر ریتم زیبا و آهنگینی که داشت برای تولدهای بچه های ایران استفاده شد.

تا سالیانی، این آهنگ برای تولد ها و مراسم ها سالگرد استفاده می شد ولی برخی خواننده ها و آهنگسازها به نتیجه رسیدند که شاید بتوان از آهنگ های دیگری هم در تولد استفاده کرد و به این صورت آهنگ های جدیدی و متنوعی برای تولدها سروده شد.

آهنگ تولد قدیمی

آهنگ تولد قدیمی

انتخاب های فراوان در انتخاب بهترین آهنگ تولد

در عصر جدید شما می توانید با سرچ کردن آهنگ تولد موردنظرتان، آن را پیدا کنید.

حتی اگر مورد خاصی مدنظرتان نیست کافیست “دانلود آهنگ تولدت مبارک” سرچ کنید تا اینترنت، صد ها انتخاب در اختیار شما بگذارد.

از آهنگ های خارجی گرفته تا موسیقی های ایرانی، بی کلام و باکلام را می توانید برای مراسم خود انتخاب کنید.

آهنگ ها و دکلمه های بسیار زیادی برای این مناسبت وجود دارد، حتی در برخی از آهنگ ها از اسم خاصی بیشتر استفاده شده به این معنا است که شما می توانید آهنگی با نام فرزند خود پیدا و شب تولدش او را سورپرایز کنید.

و یا حتی خواهید توانست در آهنگ به نسبتی که با فرد دارید ( همسر، پدر، مادر و….) نیز اشاره کنید.

یکی دیگر از جنبه های خوب تنوع این است که همیشه و در هرحالتی، هرچیزی را می توانید پیدا کنید برای مثال و برای خاص شدن تولد دوست یا فرزندتان از آهنگ های تبریک تولد فصل خاص یا ماه خاص استفاده کنید.

بهترین آهنگ تولد

بهترین آهنگ تولد

بهترین سایت دانلود آهنگ جشن تولد

سایت بیپ موزیک مرجعی کامل در زمینه دانلود آهنگ تولد کودک و بزرگسالان است. بعد از جست و جوی کافی و پیدا کردن آهنگ موردنظر کافی است آن را در چندین منبع جست و جو و از مناسب ترین سایت، دانلود کنید. برای راحت تر شدن کار و سرعت بیشتر پیشنهاد می کنم از یک دانلودمنیجر برای دانلودهای خود استفاده کنید. در آخر برای ساده تر شدن کارتان در اینجا فهرستی از معروف ترین آهنگ های تبریک تولد را آماده کردیم تا کمی بیشتر با این فضا آشنا شوید.

تولدم مبارک از هومن خیاط

تولدت مبارک از استاد نوری

تولدت مبارک دخترم از بنیامین ذاکری

آهنگ تولد از اشوان

آهنگ تولدت مبارک مادرم از شهاب مظفری

آهنگ پسرم از حامد مظهرنیا

آهنگ تولدت مبارک عشقم از علی جهانیان

دیدگاه خود را بگذارید